LiveComedy.be en Jeron Dewulf introduceren online comedy voor live publiek
Jeron Dewulf brengt stand-up voor bedrijven via videoconferentie
LiveComedy.be organiseerde net voor het weekend haar allereerste online live comedy show voor een live publiek. Niemand minder dan Jeron Dewulf beet de spits af in een zoom-room en gaf gedurende een half uur het beste van zichzelf tijdens de online company drink van iCredit*. De start verliep ietwat zenuwachtig maar na enkele minuten barstte de meer dan 50 deelnemers in lachen uit. Met dit eenvoudig en toegankelijk concept ageert LiveComedy.be op de “digitaal is het nieuwe normaal”-trend (cfr. P. Hinssen).
Voor meer informatie over een online live show met live publiek, of voor een interviews met Jeron kan je terecht bij Tom Bertels, bezieler van LiveComedy.be: +32 475 66 55 49 | tom@livecomedy.be
Kort overzicht van de show: https://youtu.be/2UXdd40eLgs
Als de coronacrisis ons tegenwoordig nog iets duidelijk maakt, is het wel dat we sociaal contact hoog in het vaandel dragen. We missen het en om dat te compenseren zoeken we elke dag massaal naar alternatieven. Skype, Zoom, Teams Bluejeans, enz….de online babbels met vrienden en familie zijn alom aanwezig. Zo ook voor veel bedrijven, zijn de online meetings met collega’s dagdagelijkse kost geworden. Dat bracht LiveComedy.be en iCredit op het idee om op deze digitale trend in te spelen, door het lanceren van live comedy via videoconferentie.
In de beginfase wordt er sterk ingezet op bedrijven. Bedrijfsfeesten, -uitstappen, -apero’s, enzovoort zijn momenteel afgelast of uitgesteld, maar de drang van bedrijven om op originele manieren hun medewerkers met elkaar in contact te houden en ze bovendien te bedanken en te belonen voor hun inspanningen tijdens deze corona-crisis, is meer dan ooit aanwezig. De eerste try-out show van LiveComedy.be bleek een succesvol antwoord aan deze behoefte.
Het publiek, allemaal collega’s, was blij elkaar online te zien in een meer relaxte, ontspannen sfeer en ze genoten zienderogen van Jeron Dewulfs optreden. Dat ze van hun werkgever op voorhand een drankje en hapje toegestuurd hadden gekregen, was een leuke verrassing en maakte het online weerzien compleet. Voor Jeron was het een intense en bijzondere beleving die naar meer smaakt. Het spreekt voor zich dat dit concept perspectief biedt om die (podium)honger te stillen tijdens de corona-crisis.
Coronacrisis & Creativiteit
iCredit is gespecialiseerd in rekrutering, detachering en interim management van finance profielen. Omdat hun medewerkers bij klanten werken op locatie, organiseert ze maandelijkse een drink of uitstap waar collega’s elkaar beter leren kennen en informatie uitwisselen in een relaxte sfeer.
Sven Bruggeman & Koen Van De Walle (MP): “Betrokkenheid en engagement zijn belangrijke waarden binnen onze organisatie. Onze medewerkers tonen dagelijks het beste van hun zelf bij onze klanten. Onze appreciatie tonen we door middel van leuke events en we proberen de onderlinge betrokkenheid van collega’s te vergroten. De coronacrisis zorgt er voor dat de afstand nog groter wordt, daarom vinden we het belangrijk om deze onderlinge verbondenheid te blijven ondersteunen”.
Ondanks de coronacrisis, vond iCredit dat de company-drink moest doorgaan, maar dan online. De kaart werd getrokken om, samen met LiveComedy.be, een online comedyvoorstelling te organiseren en zo de medewerkers een fijn weekend te wensen.
LiveComedy.be haar eerste online live show mét live publiek
Tom Bertels, oprichter en bezieler van LiveComedy.be: “Om te slagen in een comedyshow is de aanwezigheid van live publiek een must. Een comedyshow brengt vaak een verhaal met samenhang en is wendbaar in functie van de reacties van het publiek (lachen, roepen, …) die al dan niet volgen op het verhaal en de humor van de comedian. Kortom, de comedian wil zijn publiek zien en horen om de show succesvol te maken. Als we dat online willen doen mag dat niet anders zijn.”
Om de company-drink kracht bij te zetten, stuurde iCredit op voorhand een drankje en hapje naar al haar 60 medewerkers. Na enkele testen met het video-call platform Zoom beet Jeron Dewulf op donderdag 30/04 om 17u30 de spits af met een online live show voor een online live publiek. Gedurende 20 à 30 minuten gaf Jeron het beste van zichzelf en met succes!
Jeron Dewulf: “More, more, more! Wat een rush! Het voelde alsof ik terug mijn allereerste stand-up comedy show ging doen. Het was een bijzondere ervaring. Het publiek is vlakbij hoewel ze eigenlijk van overal over het land zaten te volgen. Ik heb ook bewust gevraagd om micro’s en videostreams aan te laten om hun reacties goed te zien. Met momenten is het improviseren maar dat maakt het spannend en laat dat nu net mijn specialiteit zijn. Nu we niet op de planken mogen staan voor een publiek, is dit een heel welgekomen alternatief tijdens de corona-crisis. More, more, more please.”
Sven Bruggeman, iCredit: “We wisten niet wat we moesten verwachten en wilden onze collega’s even de dagdagelijkse realiteit doen vergeten, de lachspieren testen. Gewoon, even sit-back en relax! Jeron is grandioos geslaagd in het opzet.”
Het concept: "leuk en intiem"
Bedrijfsfeesten, uitstappen, apero’s, etc zijn momenteel afgelast of uitgesteld. Maar bedrijven blijven, meer dan ooit, zoeken naar originele manieren om hun medewerkers als het ware te bedanken en belonen voor hun inspanningen tijdens de coronacrisis. Andere bedrijven willen hun meetings dan weer wat luchtiger te maken. Dit concept beantwoordt aan deze behoefte.
Het concept van LiveComedy.be is eenvoudig en heel toegankelijk. Je laat je collega’s via een link deelnemen in een “zoom-room”, waar een bekende comedian een korte privéshow houdt van 20 tot 30 minuten, eventueel gebrieft met wat info over het bedrijf of enkele werknemers.
Voor de collega’s is het een leuke en bijzondere ervaring. Ze kunnen elkaar zien in een ontspannen sfeer, een glaasje drinken en bovendien zit er een bekende comedian mee in hun zoom-room die hen persoonlijk aanspreekt. Dat maakt het voor hen best intiem en uniek.